Ulkoilutapahtuma

Ulkoilua Nuuksiossa

Tervetuloa viettämään klubin jo perinteistä ulkoilutapahtumaa Nuuksion kansallispuistossa 22.10.2022!

Kolmoislammin nuotiopaikka, on tuttu paikka jotka olivat ensimmäisessä tapahtumassa mukana. Tarkoituksena on  liikkua hyvässä seurassa kauniissa luonnossa ja nauttia mahdollisesta ruskasta, saattaahan joku löytää metsästä jopa suppilovahveron.

Lenkin jälkeen klubi tarjoaa jäsenille grillimakkarat lisukkeineen. Avecit ja klubin ystävät saavat tämän 10 € maksua vastaan. Lenkille ei ole pakko osallistua, voit tulla suoraan makkaranuotiolle, ks. aikataulu alla.

Perusohjelma on seuraava:

Klo 10: Tapaaminen Kolmoislammentien päässä olevalla parkkipaikalla (kartassa P3), jonka jälkeen lähdemme kiertämään Korpinkierroksen. Reitin pituus on reilu 7 km ja arvioitu kesto n. 2 – 2,5 tuntia.

Klo 13: Kokoontuminen nuotiopaikalla (Kolmoislammen varausnuotiopaikka, järven itäpäässä pohjoispuolella). Sytytellään tulet, grillataan makkaraa, nautitaan virvokkeista ja ohjelmasta. Nuotiopaikalla on huussi käytettävissä.

Halutessaan voi myös valita jonkun muun reitin kansallispuistossa ja saapua sitten nuotiopaikalle. Jos ei halua vaeltaa ollenkaan, on tietenkin tervetullut suoraan makkaranpaistoon.

Linkistä löytyvät kartat ja infoa Nuuksion alueesta.

Ajo/saapumis -ohje:

Julkisilla: Espoon keskuksesta bussi 244 Kolmoislammentien pysäkille, kävelyä jää hiekkatietä ja polkua n. 750m suuntaan ”Palstarinne” ja ”Haukkalampi”.

Autolla: Vanhaa Turuntietä Turun suuntaan, käännytään SIIKAJÄRVEN liittymästä ja seurataan Siikajärventietä, kunnes tulee Kolmoislammentie, ja käännytään oikealle. Kolmoislammentiellä ei ole nimikylttiä, mutta risteyksessä on kyltit ”Palstarinne” ja ”Haukkalampi”. Navigaattori löytää Kolmoislammentien. Tätä kapeaa hiekkatietä ajetaan n. 500m ja tullaan parkkipaikalle. Parkkipaikalta on n. 250m nuotiopaikalle nousevaa polkua pitkin.

Varustus: Sään mukaiset ulkoiluvarusteet ja tukevat kengät sekä mahdolliset kävely/vaellussauvat.

Tarjoilu: Klubi tarjoaa jäsenille makkarat lisukkeineen, ruokajuomana olut/viini ja luonnollisesti Fernetit (avecit ja klubin ystävät 10€).

Omia mielijuomia voi tietenkin halutessaan ottaa mukaan.
Jotta voimme mitoittaa tarjottavat oikein, pyydämme laittamaan ilmoituksen osallistumisesta ja henkilömäärästä klubin sähköpostiin info@fernetclub.com 15.10 mennessä.

PS. Ajankohta on tavanomaista myöhäisempi, tapahtuma toteutetaan säävarauksin. Seuraa klubin verkkosivuja mahdollisen peruutuksen varalta.